מחשבות חיוביות במשרדי ממשלה

אני רוצה להביא לכם היום דיווח יצירתי מהשטח של איך יצירת מציאות עובדת…

ביקרתי אתמול במשרד ממשלתי מסוים בעיר אחרת וכשהגעתי למקום מצאתי בניין מוזנח במקום עמוס שבו בניין העירייה וקניון צמודים זה לזה ומספר החניות קטן ביותר.

אז קודם כל בכניסה לחניה היו עוד איזה 20 רכבים שמחפשים חניה ומצאתי את עצמי עושה 3 סיבובים סביב החניון ויחד איתי עוד שורה של רכבים מבלי שיהיה אפילו מקום אחד פנוי לחניה.

הבנתי שזה הרגע להפעיל את "הסוד" והרצתי סרט בדמיון שבו אני כבר יוצא החוצה מהבניין וחוזר למכוניתי שכבר חונה במקום מושלם. פשוט שידרתי לתת המודע שאין פה בכלל עניין של למצוא חניה או לא…אני בכלל בשלב של לחזור מהבניין חזרה למכוניתי שחונה בחניון הזה.

כעבור שניות מצאתי את עצמי מול חניה מושלמת ופנויה.

נכנסתי לבניין והגעתי למסדרון שבו נמצא המשרד אליו אני צריך להגיע ולפתע אני שומע צעקות:

"גברת, די כבר לשגע אותי, כבר אמרתי לך שוב ושוב מה לעשות…ואת רק משגעת אותי"

בדיוק כשאני שומע את זה, מחדר אחר יוצאת לה פקידה עם פנים מדוכאות…

לאחר כמה דקות המתנה, נכנסתי למשרד הרצוי ומצאתי חדר מוזנח עם נוף לשכונות ישנות ומדרגות חירום חלודות, המשרד קר וממש לא נוח לשבת בו וההרגשה מאוד לא נעימה.

בדיוק הטלפון צלצל והפקיד אמר לי לחכות רגע ואז אני שומע מהקו: "אל תנתק לי שוב…תשמע אותי עד הסוף…ושוב הפקיד אומר לאישה שצלצלה…גברת מה את רוצה ממני, את לא עדכנת את הפרטים וכו'…"

בקיצור, עם כל האנרגיה "החיובית" שהייתה שם יצא כך שיצאתי מהמשרד עם שתי תוצאות,

האחת היא שלא יכולים לעדכן לי דבר מסוים היום והתוצאה השנייה הייתה שגיאה שלי ושל הפקיד

שיכולה לגרום לי לבזבוז אנרגיה מיותר בעתיד…נסעתי ברכב בחזרה לעירי בעוד אני מהרהר במשמעות של כל זה…אבל איך שהוא הרגשתי כמו תמיד שהכל לטובה.

אני לא אגיד שלא כעסתי על בזבוז הזמן והטעות של הפקיד והאווירה "החיובית" שספגתי שם…אבל למזלי המרתי את הכעס לאנרגיית יצירה שבזכותה סידרתי המון מסמכים וקצוות שהרבה זמן לא טיפלתי בהם…מאחר ולא השגתי את הפקיד אתמול בטלפון, החלטתי לעשות את זה דבר ראשון בבוקר.

הבוקר ניסיתי להשיג את הפקיד במשך שעה בטלפון ולא היה מענה, ניסיתי גם להתקשר לפקידה מהמשרד ליד, אך היא הרימה את השפופרת והמשיכה לדבר עם הלקוח שישב מולה ולאחר כמה שניות טרקה חזרה את הטלפון מבלי לענות לי…

טוב, בשלב הזה החלטתי שזה הזמן להיות יצירתי ולעשות ניסוי קטן שיוכיח את המשפט הבא שאני מאמין בו:

כשאתה משנה את הדרך שבה אתה מביט בדברים, הדברים בהם אתה מביט משתנים

עצמתי את עיני ודמיינתי במשך 5 עד 10 דקות את הסצנה הבאה:

נכנסתי בדמיון למשרד של הפקיד והתחלתי לשוטט בו…לפתע הבנתי שהפקיד לא אשם בגישה שלו.

כל אחד שיעבוד בבניין כזה ובמשרד מוזנח וקר כזה יהפוך במהרה לשלילי וחסר סבלנות.

שימו לב, אני מתייחס לדברים כאילו הפקיד הוא דמות ביקום שאני יוצר ולכן אני יכול לשנות את גישתו ואת תנאיו מעמדת הבמאי של היקום שלי…

אז שאלתי, מה אני יכול לעשות עבור הפקיד כדי שהוא ירגיש טוב יותר?

אוקיי, קודם כל נתחיל מהמשרד שלו, החלטתי להפוך את המשרד למקום שכיף לעבוד בו

אז דבר ראשון הסתרתי את הנוף של מדרגות החירום והבניינים הישנים בוילון ונציאני איכותי ביותר.

החלפתי את התאורה הפלורנסטית הישנה בספוטים חדשניים וכך יצרתי תאורה נעימה בחדר.

אבזרתי לו את שולחן העבודה והמחשב לטובים ביותר, החלפתי את הכסא הפשוט שלו בכיסא מנהלים איכותי והלבשתי אותו בחליפה אלגנטית מרשימה ונוחה.

כיסיתי את הרצפה הקרה ואת המרצפות הישנות בשטיח מקיר לקיר וכמובן לא שכחתי להוסיף קצת עיצובים ואביזרים ברוח הפאנג שווי, מפל מים קטן, עצי אושר, תמונות בצבעים חמים שמשרים נעימות בחדר…בקיצור ראיתי כיצד הפקיד נעשה שמח ורגוע ואיך הוא מוכן לקבלת קהל עם גישה חיובית יותר.

השלב הבא היה להזמין את הקהל פנימה, אז רגע לפני שהוא מכניס את האדם הראשון למשרדו שתלתי במוחו מחשבה שבה הוא אומר לעצמו: "אני מחויב לתת 200 אחוז מעצמי למי שייכנס עכשיו, כל אדם שיכנס למשרד שלי יצא מרוצה ושמח יותר מהמצב בו הוא נכנס…"

וראיתי כיצד הלקוחות נכנסים והוא מתנהג ומדבר אתם בנימוס ומסביר בנעימות ונותן לכל לקוח את ההרגשה שהוא איתו ב 200 אחוז"

לאחר מכן שאלתי? אוקי מה לגבי חיבה ואהבה?

אז הוספתי לידו לוח מודעות שעליו מודבקים מכתבי תודה מלקוחות על השירות הטוב שלו וכמובן שלא שכחתי להציב תמונות של הילדים והנכדים שלו ליד המחשב שמחייכים אליו חזרה מהתמונות.

מה עוד חסר? כמובן, מוסיקה עדינה שמתנגנת בשקט ברקע וריח טוב ממכונת האספרסו שבמשרדו.

בקיצור, הפקיד מרגיש עכשיו כמו מלך, הוא מגיע לעבודה שמח ומאושר ורוצה לעזור לאנשים להיות מאושרים על ידי השירות הטוב שהם יקבלו ממנו.

לאחר שהרגשתי את הכיף הזה שהוא מרגיש, פקחתי את עיני ועברתי לשלב הבא והוא:

להתקשר ולבדוק אם הפעם יענו לי…והאם בכלל משהו השתנה?

חייגתי…ולפתע ענתה לי הפקידה מהחדר הסמוך: "בוקר אור, כיצד אפשר לעזור?"

וואהו, חשבתי לעצמי…זה עובד! בפעם הקודמת היא טרקה לי את הטלפון…

אמרתי לה שאני מנסה כבר שעה להשיג את הפקיד שבחדר הסמוך…"הוא נמצא" היא אמרה לי,

חייג אליו שוב ואני אדאג באופן אישי שהוא יענה לטלפון.

אני מחייג ולפתע עונה לי קול נעים: "שלום במה אפשר לעזור?"

זה עבד! הפקיד חסר הסבלנות מאתמול וזה שלא ענה לי במשך שעה בבוקר דיבר איתי בקול נעים, והוא נשמע שמח ואנרגטי ונתן לי הרגשה שהוא ב 200 אחוז איתי ויש לו את כל הזמן שבעולם.

וכן, הוא פתר לי את השגיאה מאתמול בשמחה ואפילו אמר לי שביום חמישי הוא ידאג להודיע לי שהכל סודר והתעדכן כמו שצריך.

אני לא יודע אם הצלחתי להעביר לכם במאמר את שינוי הגישה של 180 המעלות שהתרחש אבל תאמינו לי שזה היה פשוט מדהים!

חמש הדקות שבהן דמיינתי ותיקנתי את הרושם שלי לגביו ולגבי משרדו שבהן הוא זכה למשרד חדש ומפואר, ללקוחות מרוצים, לשיפור השירות שלו ובאהבה מכל עבר, האדם השתנה לחלוטין.

הדמות שלו ביקום שלי, השתנתה לגמרי…ממש מהפך!

וזה רק מוכיח שוב עד איזה רמה אנחנו משפיעים ויוצרים את המציאות שלנו.

השתמשו בטיפ הזה, כי זה יותר מטיפ, כך הדברים עובדים.

כשאתה משנה את הדרך שבה אתה מביט בדברים, הדברים בהם אתה מביט משתנים

ודרך אגב, מישהו צריך עיצוב חיובי חדש למשרד שלו?

אלכס זיו



מוצרים של אלכס זיו