למה צריך ליישם?

כן, זה נשמע כמו שאלה טיפשית,

אך דווקא הדברים הפשוטים הללו שאנחנו חושבים שהבנו,

הם הדברים הטריקיים שלא בטוח שהבנו באמת.

ואני אתן לכם כמה דוגמאות…

אני קורא ספרים באנגלית ברמת שפת אם ויש לי בספריה הביתית עשרות ספרים באנגלית שרכשתי במהלך השנים.

אך כשהגעתי לארצות הברית בפעם הראשונה והתחלתי לדבר עם אמריקאים,

קיבלתי הפתעה…

גיליתי שיש פער משמעותי בין רמת ההבנה שלי לבין יכולת הדיבור השוטף שלי באותה הרמה באנגלית.

לפעמים הייתי צריך לחזור לעצמי במחשבה על מה אני הולך לומר ואז הייתי אומר את זה, ומצד שני אני מנשנש ספרים של 300 עמודים באנגלית תוך שעתיים ומבין הכל, אני רואה סרטים באנגלית ללא תרגום מאז הילדות, תרגלתי קורסים באנגלית וכן הלאה…

אז מה הקטע כאן?

הקטע הוא שיש מרכזים שונים במוח שאחראים על פעולות הקלט והפלט.

המרכז שאחראי לקלט (קליטת מידע) הוא מרכז שונה מזה שאנחנו משתמשים בו לפלט (יישום המידע) והסיבה שמרכז אחד מתפקד טוב יותר מהשני הוא בגלל שהוא התאמן הרבה יותר מהשני.

קראתי מאות של ספרים באנגלית, אלוהים רק יודע כמה שעות של סדרות וסרטים באנגלית ראיתי במהלך חיי, ובכל אלפי השעות הללו רק המרכז של הקלט היה בפעילות.

קראתי את הספר והבנתי, צפיתי בסדרה או בסרט והבנתי את מה שהם דיברו שם, אך כל שעות "האימון" הללו שייכות למרכז הקלט בלבד, וזה הקטע שחייבים להבין.

כמה שעות בתכל'ס דיברתי (השתמשתי בפלט) באנגלית לעומת אלפי השעות שהתאמנתי בקלט של אנגלית?

מספר שעות הפלט באנגלית הוא אפסי בהשוואה למספר שעות הקלט.

ויש כאן נקודת הארה מאוד חשובה שאנחנו חייבים להבין,

ואני חוזר עליה שוב:

המרכזים שאחראים לקלט ולפלט במוח הם שונים.

אם הקשבת למשהו, צפית במשהו ואתה חושב שתוכל לתת אותו באותה רמה שהוא נמצא אצלך בקלט, מצפה לך הפתעה, וזה מה שרוב האנשים אינם מבינים.

כשאנחנו קוראים ספר שמלמד אותנו לעשות משהו, יש לנו תחושה במהלך הקריאה שאנחנו כבר יודעים לבצע את זה.

וזה אכן נראה פשוט עבור החלק שקולט את המידע ומבין אותו אינטלקטואלית, אך עלינו לזכור שכשאנחנו ניגשים ליישם את מה שלמדנו, מרכז הפלט שאחראי על זה נמצא ברמה של מתחיל, והמרכז הזה לומד רק תוך כדי תרגול, אין דרך אחרת ללמד אותו.

וזה אומר שמרכז הקלט שלנו יכול להיות ברמת מומחה, אך מרכז הפלט יהיה ברמת מתחיל.

המוח שלנו הוא מחשב ואחת הדרכים הטובות להבין את עצמינו, היא להתבונן על נושאים שקשורים אליו עם אנלוגיות מעולם המחשבים.

קחו לדוגמה את מנוע החיפוש גוגל.

כמה מידע קיים בו במרכז הקלט?

אינספור מידע…וכל שנייה מתווספים אליו עוד ועוד מאגרי מידע ממיליוני מחשבים שנמצאים ברחבי העולם.

השאלה שלי היא כזאת…

האם מאגרי המידע של גוגל יכולים ליישם את הידע הזה בעצמם?

הרי יש לגוגל את כל הידע, הוא מאוחסן "במוח" של גוגל.

והתשובה היא כמובן שלא.

מישהו צריך לקחת את הידע הזה ולהכניס אותו לפעולה, ליישם אותו.

לדוגמה, קיימים בגוגל אתרים עם מידע שמלמד כיצד להיות שחקן גולף מקצועי.

זה שהמידע קיים שם, לא הופך אף אחד מאיתנו לשחקן גולף מקצועי.

אנחנו יכולים להבין את כל השלבים ששחקן גולף מקצועי עושה, אך כדי להיות שחקני גולף, עלינו ליישם את הידע הזה בצורה פרקטית, וזה אומר להתחיל לשחק ולהתאמן, עד שמרכז הפלט שלנו, שילמד לשחק גולף, יספק לנו את התוצאות הרצויות, והכדורים יתחילו להיכנס לגומות כמו שצריך.

בסרט המטריקס אנחנו רואים כיצד הם רוצים ללמוד לדוגמה אומנות לחימה, או כיצד להטיס מסוק, והמחשב מזין להם את המידע ישירות למוח ולאחר מספר שניות הם כבר מומחים במלאכה הזאת.

ובכן, עדיין לא המציאו טכנולוגיה כזאת ונכון לעכשיו הדרך היחידה לעשות משהו בצורה טובה היא לתרגל אותו שוב ושוב.

חייבים לתרגל את מרכז הפלט שלנו, המרכז שמבצע, כי זאת הדרך לקבלת תוצאות.

מה היה קורה אם לדעתכם הייתי משקיע את אותן שעות הקלט באנגלית, בתרגול של דיבור וכתיבה באנגלית?

הייתי מדבר וכותב ברמה גבוהה, זה היה הופך עבורי לפעולה אוטומטית שזורמת מעצמה, ממש כמו שהאמריקאים מדברים.

אותו הדבר לדוגמה לגבי קריאת ספרי עסקים.

לא משנה כמה ספרים אדם יקרא, ויחשוב שהוא מבין את התיאוריה העסקית, עד שהוא לא יתחיל לתרגל את זה, הוא לא יגיע לתוצאות שיגרמו לו להצליח בעסקים.

זה כמו כשאנחנו צופים באלוף אולימפי בשחייה…התנועות שהוא עושה נראות פשוטות, נכון? כל ילד יכול לעשות את אותן

התנועות…יד ועוד יד, ראש לצד, לפרפר עם כפות הרגליים…שטויות, נכון? גם אנחנו יכולים לשחות בדיוק כמוהו!

אך כשאנחנו נכנסים לבריכה ומנסים לשחות כמוהו, אנחנו מגלים שזה סיפור לגמרי אחר.

האינטלקט "עובד" עלינו הרבה פעמים ויש לשים לב לכך.

בטח הבחנתם בכך שילדים רואים איזה מומחה עושה משהו והם מיד אומרים:

"גם אני יכול לעשות את מה שהוא עושה!" או שהם אומרים "אני יכול לעשות את זה אפילו יותר טוב ממנו".

ואנחנו המבוגרים מגחכים לנו…

כן, אנחנו מגחכים, אך אנחנו לא שמים לב שגם אנחנו חושבים כמוהם, כשאנחנו קוראים ספר וחושבים שאנחנו כבר יודעים את הכל.

זוהי האשליה הגדולה של האינטלקט.

לדוגמה, כמה ספרים על התעשרות קיימים? המון! נכון?

וחלקם מלאים בעצות ממש טובות שאנשים שהתעשרו בהחלט השתמשו בהן לאורך הדרך.

האינטלקט קורא את הספר, מבין את השלבים בתיאוריה וכבר בטוח שהוא יודע כיצד להתעשר, נכון?

הרי השלבים ממש פשוטים ומובנים…לאינטלקט!

האינטלקט איננו שחיין

האינטלקט לא צריך להיות שחיין מקצועי…האמת היא שגם כאשר אנחנו שוחים, הוא אינו נרטב כלל…

ולכן הוא מעולם לא ניסה וגם לא יכול להיכנס למים ולשחות כמו השחיין האולימפי הזה…

מרכז הקלט, האינטלקט הוא הפילוסוף או הידען שבנו, ומרכז הפלט הוא המדען שבנו.

וכמו שאמר הממציא צ'רלס קטרינג:

"זה קל לבנות פילוסופיה, מפני שהיא לא חייבת לעבוד."

והמשפט החכם הזה מסכם לדעתי את הכל.

האינטלקט / הפילוסוף לא חייב להוכיח שהדעות שלו הן אכן עובדות והן גם עובדות, ואילו הממציא כן.

החלק של הקלט אצלנו הוא הפילוסוף, החלק של הפלט הוא הממציא שמדגים לנו שההמצאה פועלת.

ההבדל אצל האנשים המומחים שכתבו את הספרים, שהצליחו ומלמדים כיצד הם עשו את זה,

הוא שמרכז הפלט, מרכז העשייה מפותח אצלם.

הם תרגלו את הידע הזה יום אחר יום, שעות אחר שעות וזה הפך למומחיות שלהם, הם הגיעו לתוצאות וזהו התחום שהם "שוחים" בו.

וזה מביא אותי לגבי הנושא שמעסיק אותנו, יצירת מציאות.

האינטלקט של רבים מאתנו יודע היטב מה צריך לדמיין וכיצד צריך לדמיין, ואיך צריך לחשוב ומה צריך לומר ולעשות, אך זאת אשליה.

ובגלל זה כתבתי את המאמר הזה, כדי שנשים לב מעכשיו והלאה לאשליה של האינטלקט בתחומים השונים בחיינו.

החלק של הקלט, זה שקרא את המאמרים והספרים, חושב שהוא כבר יודע הכל בהקשר ליצירת מציאות, אך החלק החשוב שאחראי להביא לנו את התוצאות הוא חלק אחר בנו, זהו החלק של הפלט, החלק שעושה, החלק שמבצע את מה שהאינטלקט קלט, וזהו החלק היחיד בנו שמביא לתוצאות.

אם לדוגמה אומר לכם שכדי להשיג משהו, עליכם לדמיין שהוא כבר שלכם ולהאמין בזה.

האינטלקט שלכם יקפוץ כמו הילדים הקטנים ויגיד: "ברור…אני הכי טוב בעולם בזה…זה כלכך קל!"

והאשליה של האינטלקט גורמת לנו לחשוב שאם אנחנו יודעים בתיאוריה מה צריך לעשות, אז זה שווה להגשמה עצמה.

הידיעה עצמה שווה הרבה בחידוני טריוויה וידע כללי, או לנושאי שיחה עם החבר'ה, או להרשים מישהו.

אך הערך הפרקטי של הבנה אינטלקטואלית, ללא יישום, ללא עבודה, ללא תרגול, היא אפסית. היא רק פוטנציאל.

כן, יכול להיות שזה סוג של שוק עבור חלקכם, והשוק הזה מגיע מהאינטלקט עצמו שאינו מאמין שמה שהוא הבין, זה ממש לא מספיק כדי להשיג משהו או לבצע משהו.

האינטלקט אינו מבין שהוא שייך למרכז הקלט, ומרכז הפלט, זה שמבצע את הדברים, יש לו דרך קצת שונה ללמוד.

הדרך שלו ללמוד היא על ידי ביצוע!

על ידי יישום.

וכששני המרכזים הללו, של הקלט והפלט יודעים את אותם הדברים באותה המידה, אתה הופך למומחה,

והתוצאות הטובות שקשורות להבנת הידע הזה, מתחילות להופיע בחייך.

קחו דוגמה נוספת,

אדם שמתמודד עם משקל עודף, יכול לדעת הכל על דיאטות, ולמעשה רוב האנשים האלה שפגשתי אכן יודעים המון על תזונה והתעמלות,

אין שום ספק בכך…קשה מאוד לחדש להם משהו מבחינה אינטלקטואלית בנושא,

אך הצד של הפלט שלהם, אינו יודע דבר על ירידה במשקל!

כל עוד הם לא עושים פיסית את מה שצריך לעשות כדי לרדת ולחזור למשקל האידיאלי שלהם.

וכולנו ראינו בסדרה "לרדת בגדול" כיצד הם עובדים בכל יום כמה שעות על…איזה מרכז?

נכון מאוד, מרכז הפלט.

מרכז הקלט שלהם יודע כבר המון, למעשה הם יכולים לדעת תיאורטית יותר מאשר המאמנים שעוזרים להם,

אך זה לא שווה ערך מבחינת התוצאות.

ואם הם לא ישתמשו במרכז הפלט, הם יישארו במשקל שלהם.

וכך זה בשאר התחומים.

ולעניינו,

לדעת שצריך לדמיין משהו, ולשבת ולדמיין אותו אלה הם שני דברים שונים לגמרי.

האחד לא מביא לתוצאות, והשני עם תרגול מתמשך ושיפור מתמיד מביא לתוצאות.

לדעת שצריך לחשוב חיובי ולהיות בעל גישה חיובית ולחשוב חיובי ולהיות בעל גישה חיובית אלא שני דברים שונים.

האנשים השליליים יודעים באינטלקט שחשוב לחשוב חיובי ולהיות בעל גישה חיובית, אך העניין היחיד הוא שחסר להם הרבה שעות תרגול בזה.

זוהי שוב האשליה של האינטלקט, שהוא חושב שהוא יודע.

אז מהי הדרך הנכונה לבדוק האם אתה באמת יודע משהו?

להראות תוצאות.

שחיין אולימפי אינו צריך לומר לנו שהוא יודע לשחות, הוא יכול לקפוץ למים ולהראות לנו.

איש עסקים, אינו צריך לומר לנו שהוא מומחה לעסקים, הוא יכול פשוט להראות את התוצאות שלו,

את החברה / החברות המצליחות שהוא הקים ומנהל וכמובן את מאזן הרווחים של החברות שלו.

ולקוראים שלי אני אומר את הדבר הבא, וזה מגיע רק מאהבה, אחרת לא הייתי משתף אתכם במידע הזה כלל…

אם אתם חושבים שהבנתם את "הסוד", תדגימו לעצמכם תוצאות בחייכם, הראו את זה בתוצאות שלכם.

אתם לא חייבים את זה לי, לבני משפחתכם, לחברים שלכם או למישהו אחר בעולם.

חובת ההוכחה היא עבורכם, היא שלכם כלפי עצמכם.

אחד הדברים הראשונים שעשיתי לאחר שחשבתי שהבנתי את התיאוריה של כיצד יוצרים מציאות מבחינה אינטלקטואלית,

הוא להוכיח לעצמי שזה עובד, ואז התחלתי כל יום לעשות ניסויים שונים, כל יום אימנתי את הצד של הפלט, כדי לקבל תוצאות.

התחלתי לקבל תוצאות קטנות, בינוניות וגדולות ששכנעו אותי שהתיאוריה עובדת, שיש כאן פרקטיקה ולא רק פילוסופיה נחמדה.

אם לא הייתי מוכיח לעצמי, ורק לעצמי, שזה אכן עובד! לא הייתם קוראים היום את המאמר הזה.

מי בכלל היה מתעסק בזה?

אני? בטוח שלא.

בכלל לא חלמתי שאני אלמד את הנושא.

אך בגלל שאנשים סביבי ראו תוצאות, וראו את ההתלהבות שלי והשמחה שלי, הם ניסו כל הזמן לקבל ממני טיפים, ומצאתי את עצמי בכל יום מסביר לאנשים כיצד ליישם את הכוחות הטבעיים שיש להם כדי ליצור לעצמם את מה שהם רוצים.

וזאת היא הסיבה שאני לא מלמד המון דברים אחרים שאני יודע מבחינה אינטלקטואלית. מכיוון שלא אימנתי את הצד של הפלט ולא הגעתי בהם לתוצאות, ולא הוכחתי לעצמי שאני טוב בזה, ולכן מבחינתי אין לי מה לתת בנושא.

לדוגמא, אני כמוכם, אוהב מאוד סרטים טובים או סדרות איכותיות.

צפיתי לאורך השנים בהמון סרטים וסדרות ותמיד חשבתי גם על הצד השני, על הצד של השחקן והבימאי והתסריטאי…אני אוהב לראות דברים מכמה כיוונים, ובמיוחד מהכיוון של היוצר ולא רק של הצופה בקהל.

אז מבחינת קלט יש לי הרבה מידע בנושא, ואפילו קראתי כמה ספרים על יצירת תסריטים ולמדתי על דרכי החשיבה של במאים, אך זה לא אומר שאני באמת יודע משהו על זה.

כי חסר לי את הניסיון של ליצור בפועל סרטים וסדרות טלוויזיה, לא התאמנתי על זה בצד של הפלט, ולכן אני גם לא אלמד על הנושא.

ויותר מזה, יש לי את הכנות וההבנה לומר שאני לא מבין את הנושא הזה.

כי כשאנחנו מבינים את זה רק אינטלקטואלית, אז אנחנו מבינים את זה רק באופן חלקי.

התוצאות הרצויות שלנו, שאנחנו משיגים הם האינדיקציה שהבנו את זה באופן מלא.

זאת ההוכחה שאתם מבינים גם מבחינת הקלט וגם מבחינת הקלט.

לכן, בכל מוצר שאני יוצר אני מסביר לכם בהקדמה את מה שצ'רלס הנל אמר:

הידע אינו יכול ליישם את עצמו.

ללא יישום, אתם רק תקבלו בידור / הנאה אינטלקטואלית, ידענות, תיאוריה, אך באופן וודאי, לא תוכלו לקבל תוצאות,

וגם לא תהיו מומחים אמיתיים…

כיצד רואים תוצאות?

מי שמתרגל יום יום דיבור באנגלית (פלט), לצד למידה (קלט), יתחיל תוך קצר לדבר יותר ויותר שוטף,

עד שהדיבור הנכון פשוט יזרום לו אוטומטית.

(ואכן ככל שדיברתי יותר עם אמריקאים הדיבור התחיל לזרום).

מי שלומד כיצד שוחים נכון תיאורטית ונכנס למים ומתחיל לתרגל את זה יום אחר יום, יראה תוצאות!

הוא יהפוך לשחיין חובב, לאחר מכן לשחיין טוב ולבסוף למקצוען.

מי שמבין את כל מה שצריך לדעת על עסקים, ומתחיל לתרגל את זה יום יום, בסופו של דבר יהפוך לאיש עסקים שמנהל עסקים.

מי שלומד לגבי יצירת מציאות, מבין אינטלקטואלית את התיאוריה, ומתחיל ליישם את זה בחייו יום אחר יום, יראה תוצאות,

הוא יתחיל להגשים דברים.

זכרו את הכלל הבא:

הבנה אינטלקטואלית אינה מביאה לתוצאות מוחשיות,

תרגול של ההבנה האינטלקטואלית, זה מה שמביא לתוצאות ממשיות.

ולסיום רמז…

מי שחושב שהוא יכול להבין את המאמר הזה רק בצורה אינטלקטואלית, טועה.

ושוב פעם האינטלקט הצליח לעבוד עליו : )

היכנסו לפעולה, יישמו את מה שאתם כבר יודעים, והתוצאות שאתם רוצים יגיעו.

טיפ ליישום:

בדרך כלל כשאני קורא ספר לימוד פרקטי או מקשיב לקורס מסוים ומרגיש שהמידע הזה יכול להועיל, באותו הרגע בדיוק, אני מפסיק את הכל באמצע וניגש ישר ליישם את זה.

יש ברגע הזה תנופה, וכל מה שצריך זה לגלוש על גל ההבנה…ולבצע! ואז הלמידה מתבצעת בשני המרכזים, הקלט והפלט.

מניסיוני, זהו הרגע הכי נכון, זהו המומנטום הטוב ביותר לנסות את זה ולראות את התוצאות.

עכשיו.

אלכס זיו



מוצרים של אלכס זיו