להיות נוכח בכאן ועכשיו

אם תחזור אחורה בזיכרון בסופו של יום ותבחן בכמה מהשניות היית ממש נוכח במקום שבו היית, הכוונה בלהיות נוכח היא להיות שם גם בגוף וגם במחשבה.

תיווכח בעובדה ש…

99.9 אחוזים מהזמן המחשבה שלך אינה נוכחת במקום שבו הגוף שלך נוכח והגוף אינו נוכח היכן שהמחשבה נוכחת וכך בעצם נוצר פיצול – האנרגיה שלך מתפצלת שוב ושוב…ואתה לא מבין איך הזמן בורח לך מבין האצבעות ואתה לא מספיק לעשות כלום וגם לא נהנה תוך כדי עשיית "הכלום הזה."

הגוף שלך תמיד שם ועושה את מה שהוא צריך לעשות…אפילו מחייך בצורה אוטומטית כשצריך, אך המחשבה שלך נמצאת בסיטואציה עתידית דמיונית או בזיכרונות מהעבר, המחשבה נמצאת בכל מקום אפשרי רק לא בהווה.

כשגופך מסונכרן עם המחשבה בנקודת מקום וזמן משהו מתרחש…

פתאום קופצת לה לביקור אורחת פנימית נחמדה וחביבה, התודעה שלך, האני האמיתי, הנשמה שלך.

ואז לפתע יש לך את כל הזמן שבעולם מכיוון שהזמן נעלם ואז אתה פשוט נהנה כי הנאה היא המצב הטבעי של התודעה שלך.

אז מה קורה כאן? לאן אתה כל הזמן נעלם? למה הגוף והמחשבה לא מתואמים וכיצד ניתן לשנות את זה?

כדי להסביר טוב יותר, נתרגם את זה למושגים ארציים:

האם אתה נוכח באמת בעבודתך?

אנשים רבים מדפיסים בבוקר כרטיס ומביאים רק את גופם לעבודה, המחשבה שלהם מרחפת הלוך ושוב למקומות אחרים, הם לא נוכחים בעבודה, המחשבה שלהם נמצאת בבית או בחלומות רומנטיים או בחופשה או בעתיד דמיוני והגוף ממשיך לעבוד מעצמו בצורה אוטומטית.

האם אתה נוכח בזמן החופשי שלך?

אנשים רבים מסיימים את עבודתם ויוצאים לקניות או לבילוי אך המחשבה שלהם קופצת חזרה לעבוד, הגוף סיים את שעות העבודה אבל עכשיו המחשבה חוזרת למשרד…ונזכרת בכל החוויות שהם לא חוו כשהם היו שם פיסית, עכשיו היא חווה את זה מחדש ברוורס מחשבתי.

האם אתה נוכח בקרבת ילדיך ?

ילדיך חזרו מהגן או מבית הספר, הגוף הפיסי שלך ממש לידם, אך היכן המחשבה שלך מסתובבת?

לפתע אתה נזכר בדברים שלא סיימת, וטלפונים שיש לך לעשות ואתה נזכר בחוויות מהעבודה ומהקניות ובקיצור אתה שוב לא שם.

תאר לך כמה כיף וכמה אפקטיבי זה יכול היה להיות אם מחשבתך הייתה מתואמת עם גופך , זה יכול היה להיות ממש…טבעי!

סיבה אחת לנדידה הזאת וחוסר התאום היא שהמוח כל הזמן מנסה להשלים דברים לא פתורים, הוא מנסה לסגור קצוות.

ולכן כשאתה משאיר דברים לא סגורים, המוח קופץ במחשבה ומנסה להשלים אותם.

אז הסיבה הראשונה היא חוסר ארגון.

והסיבה השנייה היא מפני שאתה מכריח ומביא את גופך למקומות שאתה לא באמת מעוניין להיות בהם פיסית ולכן המחשבה שהיא חופשית נודדת למקומות אחרים ומחפשת מקום שהיא כן אוהבת להיות בו.

האם אתה זוכר את כל הפעמים האלו בכיתה בבית הספר שבהן המחשבה שלך נהגה לנדוד שוב ושוב למקומות רבים ואילו גופך נאלץ לשבת דבוק לכיסא בכיתה?

שם צברת המון שעות אימון ב-איך להיות פיסית במקום אחד ובמחשבה במקום אחר.

ואני בטוח שבשיעורים שכן אהבת כמו ספורט או כל שיעור אחר…הגוף והמחשבה שלך היו מסונכרנים יחד…במיוחד בהפסקה.

חזור חזרה לכאן, השאר יחד עם גופך מול המסך והמשך לקרוא את המאמר…

אז מה הפתרון לכך?

דבר ראשון עליך לשים לב ולהתעקש לבלות את זמנך אך ורק במקומות ועם אנשים שאתה באמת רוצה להיות לידם, אחרת המחשבה שלך תתחיל לברוח למקומות יותר רצויים ויותר מעניינים.

וזה טיפ כללי לחיים, תהיה רק במקום שבו אתה מרגיש הכי נוח והכי כיף שבעולם.

אם אתה לא נמצא במקום כזה כרגע, שים את זה כמטרה והתחל להשתמש בעקרונות הסוד כדי לעבור לסביבה האידיאלית שלך.

הדבר השני הוא ארגון נכון שמתבטא בכמה שלבים:

הסר הסחות דעת למיניהן:

לדוגמא, אם המטרה שלך היא להיות נטו עם הילדים שלך וממש לחוות אותם, עוד לפני שהם באים תדאג להסיר הסחות דעת כמו…

כבה את הסלולארי שלך או שתחליט לענות אך ורק במקרים דחופים, אל תקפוץ ותענה לכל שיחה שתסיח את דעתך, השתמש בהודעה שכרגע אתה בזמן איכות ושיתקשרו בעוד שעתיים או שישאירו הודעה.

נקה את השטח מכל מיני פתקים או מכתבים של דברים שאינם סגורים ורכז אותם לזמן שבו תוכל לשבת נטו ולהשלים את המשימות האלה שנשארו לך לבצע.

הכן את השטח

כדי לשמור על פוקוס, הכן את השטח, מה אתה הולך לעשות איתם? לשחק, לבשל, לראות סרט, לעשות שיעורים, לצאת? תכין כבר את המקום ואת הפריטים לסוג הבילוי כדי שהמחשבה שלך תהיה חופשייה להתרכז במה שבאמת חשוב, בהם.

אותו הכלל תקף לגבי כל דבר אחר, אם זה בעבודה ואתה מעוניין להיות נוכח בעבודתך ולהפיק יותר ערך עבורך ועבור שותפיך לעבודה, הסר כל דבר שיסיח את הפוקוס שלך מדברים שאינם קשורים לעבודה והכן את השטח בדברים שיעזרו לך כן להיות בפוקוס בעבודה כמו ניירת נחוצה, טלפונים, רשימות, את כל הכלים שאתה צריך שיהיו בהישג יד וכו'…ואז תוכל להיות שם!

להתמקד בעבודה וגם ליהנות ממנה.

מפני שכאן נמצא המפתח…כשהמחשבה והגוף שלך נמצאים באותו המקום ובאותו הזמן, התודעה שלך גם מגיעה לאזור ומביאה איתה את האושר הטבעי שהוא ההוויה האמיתית שלה.

אז,

התחל להתמקד בדברים שאתה כן אוהב לעשות, סלק מעליך הפרעות והסחות דעת פוטנציאליות והכן את השטח כך שכל הדברים ששייכים לעשייה הזאת יהיו בהישג יד.

השתמש בארגון נכון ואל תשאיר דברים פתוחים לשעות שאתה לא אמור להתעסק בהם.

הקצב זמן לתכנון ולהשלמת משימות.

אם לא הספקת, פשוט תקבע מועד קרוב שבו תתמקד שוב בהשלמת משימות ואחרי שקבעת מועד, שחרר את זה וגש בצורה נקייה לפעילות הבאה שבה אתה רוצה להיות נוכח כולך.

עוד המלצה לסיום:

לפני שאתה נכנס לפעילות שבה אתה רוצה להיות נוכח ב 100%

כמה דקות לפני, עצום את עיניך ודמיין כיצד אתה נכנס לפעילות במודעות נקייה כאשר הגוף והמחשבה שלך מסונכרנים, "סוגרים מעגל חשמלי" ומאפשרים לתודעה הנקייה שלך לבוא למפגש ולהביא יחד איתה אושר והנאה לגוף ולמחשבה.

אלכס זיו



מוצרים של אלכס זיו