מ 0 עד 10

ישנה טכניקה פשוטה שיכולה לשפר את חיי היום יום שלנו.

המוח המודע שלנו עובד על עיקרון הדואליות, כן או לא, רע או טוב, לעשות או לא לעשות וכו'

הבעיה היא שמרוב מחשבות אנחנו לרוב משאירים קצוות פתוחים ומתמהמהים בקבלת החלטות.

ברגע שאין החלטה, המחשבה "הלוחצת" תמשיך לחזור אלינו שוב ושוב מפני שתכונה נוספת של המוח היא להביא דברים לידי השלמה.

כאן נוצר קונפליקט בין עיקרון הדואליות לתכונת ההשלמה. כל עוד אין החלטה, שני הכוחות יפעלו בניגוד והתוצאה היא הפרעה להרמוניה היומית שלנו שמתבטאת בבזבוז אנרגיה ובחוסר פוקוס.

הפתרון הפשוט הוא זה:

בכל פעם שהינך מתלבט או מהרהר במשהו מעבר לזמן סביר, פשוט תשאל את עצמך:

בסולם מ 0 עד 10 עד כמה זה מפריע לי?  עד כמה אני באמת צריך לחשוב על זה או לעשות את זה?

מ 0 עד 5 – התשובה היא לשחרר את זה, לא לעשות את זה, זה לא מפריע לי ולכן אני משחרר את זה בשלמות וממשיך הלאה.

מ 6 עד 10 –  הדבר חשוב לי, אני צריך לחשוב על זה,לקבל החלטה מהירה לגבי פעולה שתשלים את זה.

לדוגמא:

אתה מוצא את עצמך חושב על נושא מסוים יותר מידי, שאל את עצמך:

מ 0 עד 10, עד כמה המחשבה הזאת משרתת אותי? עד כמה היא מועילה לי? עד כמה הדבר הזה מטריד אותי?

אם התשובה היא בין  6 ל 10 – זה אומר ששווה לך להביא את העניין לידי השלמה באופן מיידי.

ולכן דרושה החלטה ופעולה מסוימת.

כדי לייעל את הפעולה ולקצר את זמן ההתעסקות בזה, קח דף ועט ותכנן את הדרך הטובה ביותר להשלמה.

לאחר שזה רשום על הדף…פשוט בצע את זה.

אם התשובה היא בין 0 ל 5 – תגיד לעצמך: אני משחרר את זה בכיף…זה לא מטריד אותי…אין צורך בפעולה מיידית או בפעולה בכלל…תחתוך את החוטים הדמיוניים שקושרים אותך למחשבה הזאת, שחרר אותה ותמשיך הלאה…אתה תרגיש הקלה גדולה באופן מיידי.

התחל בתרגול כבר עכשיו!

תשאל את עצמך: מ 0 עד 10 האם אני אנסה את התרגיל הזה?

מה התשובה? מה המספר שקפץ למודעות שלך…?

האמת היא שזה לא משנה מפני שכבר ביצעת את התרגיל בהצלחה : )

המשך לתרגל את זה במשך היום ובסוף היום תוכל לבחון מ 0 עד 10 עד כמה היום הזה היה קליל יותר מבחינה מחשבתית ועד כמה היית יעיל יותר  מבחינה מעשית?

מ 0 עד 10 … עד כמה חשוב לי להעביר את התרגיל הזה אליך היום?

10!

אלכס זיו



מוצרים של אלכס זיו