כל דבר שאנחנו מתרכזים בו הופך למרכז המודעות שלנו באותו רגע.
ככל שאנחנו חוזרים ומפנים את המודעות שלנו שוב ושוב לאותו מקום, המרכז הזה נהיה חזק ודומיננטי יותר.
המרכז שנוצר מתחיל לנתב ולהוביל את המציאות שלנו כל עוד אנחנו נשארים בו.
לכן, היכולת החשובה ביותר להתאמן עליה ביום יום היא היכולת לשלוט בריכוז שלנו ולהוביל אותו באופן מודע לאן שאנחנו רוצים במקום שהוא יוביל אותנו באופן לא מודע לאן שאנחנו לא רוצים.
הטכניקה לעשות זאת היא באמצעות חזרה על שלושת השאלות הבאות:
1. על מה המודעות שלי מרוכזת כרגע?
2. האם זה המקום שאליו אני רוצה שהמודעות שלי תהיה מופנית כרגע?
3. מהו המקום האיכותי והמועיל ביותר עכשיו להפנות אליו את המודעות שלי?
השאלה הראשונה היא החשובה ביותר ויש לחזור עליה כמו ״תוכים״ שוב ושוב במהלך היום, אפילו בכל כמה דקות עד שהיא תהפוך למנגנון אוטומטי שבוחן את עצמו בתוכנו מבלי ההתערבות המודעות שלנו.
הסיבה שהשאלה הראשונה היא החשובה ביותר היא בגלל שאנחנו לא מודעים לכך שאנחנו מרוכזים על משהו.
כי המודעות לא יכולה להיות מודעת לעצמה…היא תמיד מודעת לאובייקט מסוים.
והטריק בשאלה הראשונה הזאת הוא בכך שאנחנו הופכים את המודעות עצמה לאובייקט.
כשאנחנו שואלים: על מה המודעות שלי מרוכזת כרגע, אנחנו עושים ״פריז״ (הקפא) על המודעות והופכים אותה לאובייקט.
זה כאילו שאנחנו מצלמים תמונת סטילס של מה שהמודעות שלנו לפני רגע הייתה מרוכזת עליו.
ועכשיו שהמודעות שלנו הפכה לאובייקט, אנחנו כן יכולים לבחון אותה מהצד ולראות האם היא נמצאת במקום הנכון, או שעלינו לכוון אותה למקום אחר.
ואת זה אנחנו משלימים באמצעות שתי השאלות הנוספות.
אפשר להשתמש בשאלות הללו בכל סיטואציה…
אף אחד אינו יכול לדעת להיכן המודעות שלנו מכוונת.
אנחנו יכולים לדבר עם מישהו, ובזמן שאנחנו מדברים איתו, אנחנו יכולים לבחור להיות במקום אחר לגמרי מבחינת המודעות שלנו.
זה יעיל במיוחד כשהאדם שאיתו אנחנו מדברים מנתב את השיחה למקומות שאינם מועילים ליצירת מרכז חיובי שיעזור לנו ליצור את המציאות שאנחנו רוצים לחוות.
שימו לב,
כשמישהו מספר לכם משהו, אתם לא יכולים שלא ליצור תמונות בדמיון שינפישו את מה שהוא מספר.
לכן, השאלה הראשונה: ״על מה המודעות שלי מרוכזת כרגע?״ חשובה ביותר כי מוציאה אותנו מההפנוט של הסיפור שאנחנו שומעים.
אנחנו מצלמים תמונת סטילס של המודעות שלנו, הופכים אותה לאובייקט ובוחנים אותה.
ואם נחזור לדוגמה עם השיחה עם אותו אדם,
אז התשובה לשאלה ״על מה המודעות שלי מרוכזת כרגע?״ תהיה:
״על הסיפור השלילי שאני שומע עכשיו…״
עכשיו שעשינו פריז והתבוננו מהצד על מה המודעות שלנו הייתה מכוונת לפני רגע בשיחה, נוצר המומנטום להמשיך ולשאול את שתי השאלות הבאות:
האם זה המקום שאני רוצה להתמקד עליו? והתשובה היא כמובן שלא!
והשאלה הבאה היא: על מה אני כן רוצה או יכול להתמקד עכשיו?
ובזמן שאותו אדם מדבר, אנחנו יכולים להפנות את המודעות בפנים למקום אחר ולהתמקד על דברים אחרים לגמרי מבלי שהוא ישים לב שאנחנו כבר לא איתו בסיפור מבחינת הדמיון והמודעות שלנו.
וכמובן שהדבר הכי טוב לעשות בנקודה הזאת היא להפנות בהדרגה את נושא השיחה למקום איכותי יותר בצורה עדינה מבלי שהוא ישים לב לכך…וזה הדבר הכי טוב גם עבורו.
ברגע שאנחנו משנים את נושא השיחה ועוברים למקום חיובי יותר, אנחנו משנים גם לאדם השני את המרכז, ומעלים אותו למקום גבוה יותר מבחינת המודעות, מקום איכותי יותר גם עבורו.
עלינו להתאמן שוב ושוב על הפניית המודעות שלנו כלפי הרמה של האידאל של מי שאנחנו רוצים להיות, ואיך שאנחנו רוצים לחוות את העולם שלנו מבפנים החוצה.
כי מה שאנחנו מתחילים לחוות בהתמדה מבפנים החוצה, מתחיל להפוך כיוון ולבוא אלינו גם מבחוץ פנימה.
הכל מתחיל משינוי יזום של הריכוז שלנו ושמירה על המודעות שלנו במקום על הרמה הזאת.
שליטה על הריכוז היא אימון יומי שאי אפשר לדלג עליו.
ריכוז = מרכז
אם אנחנו מתרכזים על כך שלא הולך לנו…״לא הולך לנו״ הופך להיות המרכז שלנו.
אם אנחנו מתרכזים על אפשרויות חדשות שכל הזמן נפתחות לפנינו…״אפשרויות חדשות שכל הזמן נפתחות לפנינו״ הופך למרכז שלנו, ומה שהופך למרכז שלנו, מתחיל להופיע במציאות שלנו.
התאמנו במהלך היום על השאלה הראשונה…הפכו אותה לחלק מכם, למנגנון שיצור בכם מרכז נכון, מרכז חזק, מרכז מגנטי של המציאות שאתה אתם בוחרים לחוות ולא מוכנים להתפשר על פחות.
תעשו ״פריז״, בדקו היכן המודעות שלכם נמצאת ואם צריך, תכוונו אותה למקום איכותי יותר, למקום טוב יותר.
התמקדו בטוב ביותר כל הזמן, כי מגיע לכם את הטוב ביותר.
אלכס זיו
תפריט נושאים לבחירה:מוצר אונליין, רוכשים והוא זמין באזור האישי שלך.
מוצר אונליין, רוכשים והוא זמין באזור האישי שלך.
מוצר אונליין, רוכשים והוא זמין באזור האישי שלך.
מוצר אונליין, רוכשים והוא זמין באזור האישי שלך.
מוצר אונליין, רוכשים והוא זמין באזור האישי שלך.
מוצר אונליין, רוכשים והוא זמין באזור האישי שלך.