אני רוצה לדבר היום על ניואנס פסיכולוגי מאוד חשוב שמשנה את התוצאות שאנחנו מקבלים.
כפי שאתם כבר יודעים לכולנו יש מנגנון של דיבור פנימי שעסוק ביצירת דיאלוגים עתידיים שעדיין לא התרחשו.
המוח שלנו מתכוונן על פרשנות אחת לסיטואציה עתידית ומשם הוא בונה שיחה דמיונית ביננו לצד השני.
אך הקטע הוא שלרוב אנחנו יוצרים דיאלוגים לא מועילים שגורמים לנו לבזבז זמן ואנרגיה ולא מובילים אותנו כלל למטרה שלנו.
לדוגמה, נניח שאתם רוצים למכור את הבית שלכם במחיר גבוה ממחיר השוק, והבית שלכם אכן מיוחד.
האם אתם רואים את עצמכם בדמיונכם משוחחים עם קהל קונים שמעריך איכות ומסוגל לשלם את הסכום שאתם רוצים בקלות, או שאתם רואים את עצמכם משוחחים עם קהל שלא יודע להעריך איכות, שהולך רק על פי מחירי השוק וקשה לו לשלם את הסכום שאתם מבקשים?
אנשים משום מה נוטים להתרכז בדמיונם בתוצאות הפוכות מאלה שהם רוצים בדיאלוגים הפנימיים שלהם.
זה מיותר לחלוטין.
מה שצריך לעשות במקרה שכזה זה סוויטצ'!
עלינו להפנות את האנרגיה של הדמיון שלנו כלפי אנשים שמעריכים איכות ושיש להם יכולת לרכוש את הבית בקלות אם הם יתאהבו בו.
וזה אומר להתעלם לגמרי משיחות דמיוניות או כל הפניית אנרגיה לקהל שאינו מתאים להצעה שלנו.
תנהלו את השיחות הפנימיות שלכם רק עם "הקונים" הנכונים.
לאיזה קהל דמיוני אתם מכוונים את עצמכם?
וזה לא קשור רק למכירות, אלא, לכל תחום בחיינו.
בתחום הזוגיות…
אנשים מנהלים פגישות דמיוניות עם בני זוג שאינם מתאימים להם, ואז כשזה מתגשם במציאות שלהם הם שואלים: "למה אני כל הזמן נופל/ת על הטיפוסים האלה."
מפני שבאופן לא מודע הם ממשיכים ליצור איתם דיאלוגים פנימיים ולדמיין את המפגש איתם וכתוצאה הם מזמנים אותם שוב ושוב.
עלינו ללמוד לכוון נכון, ולקלוע בול!
זה כמו שבמשחק של קליעה למטרה, במקום שנתמקד בקליעה לעיגול הקטן שבמרכז המטרה, אנחנו נבחר לזרוק את החיצים שלנו לכיוון העיגולים הגדולים שבשוליים.
בשיטה הזאת אנחנו נפספס בוודאות את המטרה האמיתית שלנו.
קחו כל תחום שבשלב זה בחייכם אתם מכוונים אליו ונסו לזהות האם אתם מכוונים לעיגול האדום שבמרכז המטרה, או שאתם מכוונים לשוליים ומפספסים את המטרה האמיתית?
והניואנס הזה מתאים לעוד הרבה דברים…
לדוגמה לגבי לימודי מוסיקה, הגישה שלי שונה משל רוב המורים.
רוב המורים מכוונים לשוליים, הניסיון שלי לימד אותי לכוון היישר למרכז המטרה ולהניח לשוליים.
כשמכוונים לשוליים ומתחילים ללמוד לנגן כל מיני מנגינות רנדומליות רק בגלל שיש בהן תווים וקצב ומרווחים,
זה משעמם! זה מכאני…
חשבו על זה לרגע…מה יותר כיף…לנסות לקלוע בחץ וקשת לעיגול הקטן שבמרכז או בשוליים?
כשמנסים לקלוע למרכז, אנחנו יותר ערניים, יש התרגשות, יש ציפייה, יש סקרנות לראות האם נצליח לקלוע בול…וזה מעניין אפילו אנשים אחרים שצופים כדי לראות אם נצליח לקלוע בול.
אני בטוח שאנשים אחרים שצופים בקליעה למטרה לא מעוניינים לצפות בשחקן שמכוון כדי לפגוע בשוליים…
אז במוסיקה, אני שואל את השאלה הבאה:
מה השיר שאתם הכי אוהבים כרגע והייתם רוצים לנגן ולשיר אותו עוד היום!
ואז המשחק הופך למעניין…נוצרת כאן מטרה של עיגול קטן אדום במרכז של המוסיקה…
אתם קולטים את הרעיון?
ככה נוצרת מוטיבציה טבעית ללמוד את השיר הספציפי הזה שיש לו משמעות רגשית עבורנו ומאוד בא לנו לנגן, ועל הדרך בגלל שהשיר מורכב מקצב ומרווחים ותווים, אנחנו "לומדים" בעקיפין את התאוריה, את הפריפריה…בצורה כיפית, מבלי להתאמץ בכלל.
זאת גישה הפוכה לגישת "השוליים" הנפוצה בין מורים לנגינה, וזאת הסיבה שהרבה אנשים שמתחילים ללמוד מוסיקה בשיטת "השוליים" לא מתמידים…כי זה פשוט לא כיף לכוון כל הזמן לשוליים של המטרה…אין בזה ריגוש עבורינו, או משמעות.
וזה נכון לכל תחום, ולכל ז'אנר בחיים.
קחו כל תחום שאתם רוצים ותראו שהעיקרון של השוליים והעיגול הקטן שבמרכז המטרה נוכחים שם.
המסר החשוב הוא זה:
התעלמו לגמרי מהשוליים וכוונו היישר למרכז המטרה.
אל תתעסקו עם השוליים, תתעלמו מהם לגמרי ותתפקסו רק על העיגול הקטן של מה שאתם רוצים שנמצא במרכז.
ואני כמובן מתכוון בראש ובראשונה לדיאלוגים הפנימיים שלנו, שמפעילים את יכולות הדמיון יוצר המציאות שמזמן את הסיטואציות הללו לחיינו.
הכלל הקטן הזה, ישדרג לכם את החיים בצורה מדהימה.
דברו רק עם האנשים הנכונים, כוונו נכון, זמנו נכון, התמקדו במרכז המטרה שלכם בלבד.
כוונו נכון, ותקלעו בול.
התעלמו מהטפל, והתמקדו בעיקר.
התעלמו מהשוליים, וכוונו היישר למרכז המטרה.
המילים שלנו בדיאלוגים הפנימיים שאנחנו מנהלים עם עצמינו, הם החצים שאנחנו מכוונים.
תכוונו נכון ותקלעו בול.
אלכס זיו
להורדה:
תפריט נושאים לבחירה:מוצר אונליין, רוכשים והוא זמין באזור האישי שלך.
מוצר אונליין, רוכשים והוא זמין באזור האישי שלך.
מוצר אונליין, רוכשים והוא זמין באזור האישי שלך.
מוצר אונליין, רוכשים והוא זמין באזור האישי שלך.
מוצר אונליין, רוכשים והוא זמין באזור האישי שלך.
מוצר אונליין, רוכשים והוא זמין באזור האישי שלך.